Anslut till ett möte
Innan du ansluter till ett möte bör du ladda hem Zoom. Klicka på följande länk https://zoom.us/download Länkar till en extern sida. och följ sedan manualen för din klient i Moduler under rubriken Ladda hem och installera Zoom.
Via Zooms app för Windows eller Mac OS
- Öppna Zoom på din dator och logga in.
- Klicka på knappen "Join"
- Skriv sedan in eller klistra in mötets ID. Skriv ditt för- och efternamn i fältet "Your Name". Välj om du vill ansluta med ljud och webbkamera och klicka på "Join".
Via klickbar länk (E-post, lärplattform eller liknande)
När du ansluter till ett möte genom att klicka på en länk till Zoom så kommer ett webbläsarfönster att öppnas.
Beroende på vilken webbläsare och vilka inställningar du har på din dator kan informationen i webbläsarfönstret se olika ut. Här visas ett exempel på hur en dialogruta kan se ut med en fråga om du vill öppna Zoom.
Klicka på "Allow" eller "Tillåt" för att öppna Zoom och ansluta till mötet.